mortill2

Alla inlägg den 12 oktober 2012

Av Therese Andersson - 12 oktober 2012 15:38

Mina gäster var nöjda med maten, borde vara så eftersom de tog om. Det är ju alltid ett gott tecken.

Gjorde iordning en varm smörgåstårta och lite sallad. Mycket enkelt och mycket gott.

Barnen fick glatt vänta på sin tur för att äta, är det inte vuxna först?;)

Nellie åt sin första riktiga måltid idag, potatis och kalkon pure. det gillade hon minsann, det var ju mycket bättre än att bara sitta och äta potatis och morot.

Så hädanefter står det ett mål gröt och ett mål mat på schemat varje dag. Min duktiga tjej.


Nu tar vi alla igen oss lite. Vilar lite efter maten. senare kommer barnens mormor & morfar för att följa med att äta på pizza hut. tror det kommer uppskattas av en viss liten herre som inte vet om det ännu.

Vi har packat väskorna för en helg i katrineholm. Så morfar stannar för att följa med Patrik ut till udden och vi följer med mormor hem. Underbart!


Busfröna som visade sig vara riktigt trötta idag.


                           

  

    

Av Therese Andersson - 12 oktober 2012 09:46

Tidig morgon, upp för att vi ska göra storebror iordning för skoldag! Skönt att det ät fredag. Packa gymnastikväskan och klä lillasyster! Till slut kom vi iväg och vi hann precis in till samlingen. Sedan är det bara hämtningen kvar.
Nellie och jag fortsatte att vara ute i 1 timme till! Tog en långpromenad i härliga höstsolens sken! Tog kort på lite träd med alla dess gul/orange färgade löv! Underbart!
Nellie älskar att vara med och inspektera allt runt omkring.

Nu drar projekt lunchen igång!
Vi får över lite matgäster idag på varm smörgåstårta och sallad:)

Uppdatering kommer...

Presentation


Här skriver jag om mitt liv som mamma till mina två underbara barn Charlie(född-06 och Nellie (född-12).
Följ min familjs vardag.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards