mortill2

Alla inlägg under augusti 2012

Av Therese Andersson - 31 augusti 2012 22:50

Sitter på hotellbaren och klunkar i oss pina colada! Ska nog se till att hinna med en drink till eller vad säger du lina!?;) ja jävlar....

Av Therese Andersson - 31 augusti 2012 20:37

Ojoj vilken start på denna första dag i götlaborg! Vi har hunnit göra staden litegrann iaf, fötterna värker och mat har vi också hunnit få i oss genom lite fil'e mignon. Underbart gott och mitt på avenyn.
Nu tar vi och vilar upp oss upp på rummet med en glass och doobidoo för sen går vi ner i hotellbaren för en drink eller kanske 2;)

Imorgon väntar universeum och Liseberg!

Av Therese Andersson - 31 augusti 2012 12:39

Yes det är här allt händer, nej nu ljuger jag. Den ena är mer segare än den andre här. Är de inte inne i datans värld så sover de! Tråkiga resenärer. Tur att jag har Lina bredvid mig som är pigg och glad.

Vi är alltså Påväg mot Göteborg och ska enligt schemat vara framme 14.20
Vi är redo för en riktigt mysig helg med en massa turistande! Liseberg,universeum och så avenyn såklart:)
Barnen är utspridda. Charlie spenderar helgen hos mormor & morfar och Nellie är hemma hos pappa. Första gången jag är ifrån Nellie så länge men det ska nog gå bra! :)

Detta kommer bli en bra helg garanterat!!

Av Therese Andersson - 28 augusti 2012 10:26

Vi börjar dagen med att säga god morgon eller kanske god förmiddag!

Charlie har blivit ledig idag från skolan eftersom han har tid hos tandläkaren om 1,5 timme! Han har två lösa tänder som snart lossnar så snart är det en söt liten glugg i munnen på honom.

Men nu ska vi göra oss iordning för en promenad ner till stan, efter tandläkaren ska vi möta upp lina på stan. Länge sen vi hade en playdate med henne:)
Hon får bli mitt sällskap i köket då jag ska baka inför morgondagen.

Av Therese Andersson - 27 augusti 2012 22:19

Den här lilla goding till klänning hittade sitt hem i min garderob!
Vad tycks!?
Bry er inte om hur jag ser ut:/
Utan ta en titt på klänningen:)

Av Therese Andersson - 27 augusti 2012 22:03

Nu är en del av den tråkiga väggen fixad i min fina dotters rum!
Hon har nu en ny förvaringshylla och en lackhylla uppe på väggen!
De har fyllts med doppresenter.
Och jag är rätt nöjd! Nu ska bara en ny byrå in och en annan ut. Och en steghylla ska målas vit:)

Sedan drar Charlies rumprojekt fixa ett skrivbord igång!

Av Therese Andersson - 27 augusti 2012 16:50

Nu märks det att Nellie blivit en stor tjej för nu ska hon minsann ligga ner själv och äta! Inte hålla i flaskan för så stor är hon inte, men hon ska inte ligga i famnen och äta!
Det funkar ibland men annars ligger hon och gnor och viftar med armarna och blir sur!
Herregud hon är ju redan 4 månader, vill gärna att tiden går lite saktare ett tag.

Igår satte vi ihop hyllan och fixade iordning men bild får ni senare ikväll då tavlor och hyllor ska upp också:)

Av Therese Andersson - 26 augusti 2012 11:57

Idag gick vi inte upp fören kl 10!
Gårdagens stjärna var så trött så hon vakna bara för att äta litegrann så hon kunde somna om sedan!

Nu sitter vi i bilen Påväg för att hämta upp en hylla till Nellie's rum. Kommer bli så fint så. Tänkte att det är bättre att åka nu när Charlie är hos sin far då han hatar att gå i butiker, inte har han fått det från mig iallafall;)
Eftermiddagen spenderar vi hos mormor och morfar i Katrineholm!
Skönt att ta en slappdag "hemma".

Ja då var vi framme vid Ikea så på med bärsele och i med Nellie så kör vi...

Presentation


Här skriver jag om mitt liv som mamma till mina två underbara barn Charlie(född-06 och Nellie (född-12).
Följ min familjs vardag.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards